RECEPT: Bananenpannenkoekjes

Omdat ik het superleuk vind om te koken en te bakken wil ik graag ook wat favoriete recepten met jullie gaan delen. Naast dat ik voor mij al bekende recepten wil laten zien, wil ik ook graag nieuwe dingen uitproberen. Dit deel ik dan natuurlijk ook gelijk met jullie!

Het leek me leuk om alvast het eerste recept met jullie te gaan delen: bananenpannenkoekjes. Een best wel populair recept, maar evengoed hartstikke lekker! Afgelopen zomer heb ik best veel bananenpannenkoekjes gemaakt, dus ik kan wel zeggen dat ik weet hoe het moet, haha.

Bananenpannenkoekjes!
Bananenpannenkoekjes!

Voor 7 à 8 pannenkoekjes heb je nodig:
– 1 rijpe banaan
– 2 eieren
– kaneel
– 1 bakje aardbeien (ter garnering)
– kokossnippers (ter garnering)

Bereiding:
– Als eerste prak je de banaan fijn met een vorkje. Zorg dat de klontjes er zoveel mogelijk uit zijn, want dat is makkelijk met het bakken.
– Doe de 2 eieren nu bij de banaan en voeg naar smaak, ook de kaneel toe. Zorg dat alles goed gemengd is, zodat het niet snel zal aanbranden straks.
– Verhit een koekenpan (het liefst één met goede antiaanbaklaag) met olie. Als de olie goed verhit is begin je met het bakken van de pannenkoekjes. Maak ze niet te groot, want dan wordt het lastiger met het omkeren ervan.
– Als de pannenkoekjes klaar zijn leg je ze op een bord. Als je het lekker vind kan je er nog wat gesneden aardbeitjes en kokossnippers overheen doen, zoals ik dat deed.

Eetsmakelijk! Zijn de bananenpannenkoekjes goed gelukt? Laat vooral in de comments achter hoe jij ze vond smaken, of stuur een foto van je gerechtje!

Plaats een reactie